راهنمای کامل خرید جواهرات فیروزه

مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


راهنمای کامل خرید جواهرات فیروزه

ا

به طور کلی ، سنگ فیروزه به نوعی از رفتار و مراقبت نیاز دارد که رنگش را افزایش بدهد و باعث شود که برای استفاده برای انواع جواهرات مناسب به نظر آید.

همیشه قبل از خرید نگین فیروزه سوال کنید که چگونه از این سنگ مراقبت شده است؟

سنگ فیروزه طبیعی بسیار گران است که به انواع مراقبت ها نیاز دارد و شما باید مطمئن شوید که بیش از اندازه نیازتان برای این سنگ پراخت نکرده باشید.

 برخی از فروشندگان نگین های فیروزه تقلبی می فروشند و همیشه تشخیص دادن آنها کار ساده ای نیست به خصوص اگر شما آنلاین این گونه سنگ ها را خریداری کنید.

 به طور کلی ، یک سنگ طبیعی دارای رنگی خواهد بود که سختی و قوت آن متفاوت است و حتی میتواند آن چنان هم بی نظیر نباشد ، در حالی که برخی سنگ های تقلبی ظاهری برجسته و زیبایی دارند.

 به یاد داشته باشید که فروشندگان از نظر قانونی موظف هستند که تمام مراقبت و رفتارهایی که باید با فیروزه ای که می فروشند را آشکار و بیان کنند و مشخص کند که آی این سنگ یک سنگ واقعی است یا خیر.

نگین فیروزه

 انواع سنگ فیروزه

سنگ فیروزه می تواند در گونه های مختلفی دیده شود. که شامل:

۱.  سنگ فیروزه طبیعی: هیچ تغییری به خصوصی در اینگونه سنگ ها انجام نشده است. این سنگ ها قبل از اینکه به شکل یک جواهر در بیایند ، برش داده می شوند به یک شکلی درآمده و در آخر آنرا جلا می دهند. فیروزه طبیعی هنگامی که در معرض روغن ها ، نور ، مواد شوینده و عرق بدن قرار گیرند ، تغییر رنگ می دهند.

فیروزه طبیعی گران ترین نوع فیروزه به حساب می آید.

۲. سنگ فیروزه مقاوم شده

مواد معدنی و طبیعی برای سخت تر شدن سنگ با استفاده از اپوکسی (نوعی چسب) یا آکریلیک برای پر کردن منافذ سنگ ها به کار می روند. این فرایند از رنگ سنگ محافظت می کند و تضمین می کند که در طول زمان تغییر نخواهد کرد.

در حالی که این نوع فیروزه که ظاهری عالی برای استفاده در انواع جواهرات دارد ، معمولا باید قیمت آن کمتر از فیروزه طبیعی باشد. 

3. سنگ فیروزه سبز رنگ

این نوع فیروزه همانند فیروزه مقاوم شده دارای یک فرایند مشابه است ، اما رنگ این فیروزه که رنگ کمرنگ تری نسبت به دیگر سنگ ها دارد آن را از بقیه متمایز ساخته است. این فرایند از مواد نرم ، گچی و آبی کمرنگ استفاده شده که به راحتی قابل شناسایی است زیرا رنگ اینگونه فیروزه ها ، ظاهری غیر طبیعی دارند.

اینگونه فیروزه ها می تواند برخلاف فیروزه های با کیفیت ، با یک تیغه به راحتی خراشیده شوند‌. فیروزه های سبز رنگ در مقایسه با فیروزه طبیعی و فیروزه مقاوم شده قیمت کمتری دارند.

4. سنگ فیروزه بازسازی شده

این نوع فیروزه ها از فیروزه گچی ساخته شده اند که از گرد و خاک زمین با رنگ و اپوکسی ترکیب شده و سپس به یک فرم جامد تبدیل می شود.

سپس این سنگ ها برش داده می شوند و در درون جواهرات قرار می گیرد. این نوع از فیروزه ها به فیروزه طبیعی شباهت دارد اما قیمت آن خیلی از فیروزه طبیعی پایین تر است.

5. سنگ فیروزه تقلبی

این نوع از فیروزه ها از پلاستیک ساخته شده اند و جواهر سنگی دارا نمی باشند به این معنی که فقط تقلیدی از شکل یک فیروزه است. این سنگ ها به عنوان جواهرات بدلی طبقه بندی شده اند و باید مطابق آن قیمت گزاری شود.

 نگین فیروزه

نکاتی که بعد از خرید جواهرات فیروزه باید به خاطر داشته باشیم

1. از جواهرات فیروزه در هنگام انجام کارهای سنگین استفاده نکنید.

2. در مواقع آب و هوای شدید و نامساعد از آنها استفاده کنید.

3. از پاک کننده های جواهرات استفاده نکنید زیرا امکان دارد مواد شیمیایی به سنگ آسیب وارد کند. به جای آن می تواند از یک پارچه نازک استفاده و به همراه آب گرم آن را تمیز کنید.

4. جواهرات فیروزه را به طور مجزا از دیگر سنگ ها نگهداری کنید تا از خراشیدگی آنها جلوگیری شود.

برای مراقبت و تمیز نگه داشتن جواهرات فیروزه پیشنهاد میکنیم که مطلب بهترین روش نگهداری از جواهرات فیروزه را مطالعه کنید.



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 49

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 بهمن 1398 ساعت: 18:30

برچسب ها : ,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف